معایب وردپرس و مشکلات استفاده از وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

آشنایی با معایب وردپرس
wordpress
در نوشتار ای جداگانه تحت عنوان آشنایی با مهمترین مزایای وردپرس به رسیدگی مزایا و نقات قوت این سیستم پرداختیم. اما در این تقسیم از مقاله تصمیم گرفتیم که از حیث یک منتقد به سیستم مدیریت محتوای وردپرس نگاه کنیم. زیرا برای اینکه ببینیم که وردپرس برای ما مناسب است یا نه، علاوه بر شناخت امکانات و مزایای آن، باید نسبت به معایب آن هم نیز آگاه باشیم. مهمترین معایب وردپرس به صورت زیر می‌باشند که در پیوسته به رسیدگی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم :

آسیب پذیری وردپرس
امکان کاهش سرعت سایت‌های وردپرسی
بستر نامناسب برای توسعه اختصاصی سایت ها
نبود حمایت اختصاصی وردپرس
نیاز به فرهنگ فنی برای گسترش سایت
آسیب پذیری وردپرس
امنیت در وردپرس
آسیب پذیری یکتا از مهمترین معایب وردپرس است. همانطور که در نوشتار آشنایی با مهمترین مزایای وردپرس اشاره شد، تیم توسعه دهنده وردپرس سوژه امنیت را در اولویت خویش قرار دیتا اند. ولی در دنیای هک و نفوذ هیچ وقت نمی‌توان از امنیت صد درصدی گفتگو کرد، زیرا امنیت در دنیای اینترنت یک فرمایش نسبی است. با این حال همیشه این سوال در میانی کاربران وردپرس دائم پیش می‌آید که آیا وردپرس امن است؟ آیا می‌توانیم از امنیت وردپرس اطمینان داشته باشیم؟

اگر بخواهیم به این سوال معایب طراحی سایت با وردپرس در یک جمله پاسخ دهیم باید بگوییم وردپرس امن است اگر کل نکات مربوط به مسائل امنیتی آن را رعایت کنید. این مسئله نه فقط برای وردپرس، بلکه برای دیگر سیستم‌های فرآوری محتوا راستگو است. ولی منظور از نکات امنیتی چیست؟ دقیقا باید چه کارهایی را اتمام دهیم و یا سپریدن ندهیم تا امنیت سایت وردپرسی ما حفظ شود؟

از آنجایی که وردپرس یک سیستم متن مفتوح است و جامعه بسیار بزرگی دارد، توسعه آن بدست افراد زیاد زیادی در دنیا صورت می‌گیرد. به همین دلیل به محض اینکه یک راه نفوذ در هسته وردپرس برپایی و یا معرفی شود، به سرعت به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد تا کاربران نکات امنیتی را رعایت کنند. سپس در کمترین سررسید و با یک آپدیت ساده جلو مسیر نفوذ را می‌گیرند. پس می‌توانیم از امنیت سیستم وردپرس خیالمان کاملا راحت باشد.

اما همش به همین راحتی نمی‌توان از امنیت سایت‌های وردپرسی اطمینان حاصل کرد. زیرا امنیت وردپرس فقط مربوط به هسته آن نمی‌شود، بلکه همه افزونه‌ها و قالب‌ها می‌توانند در امنیت سایت تاثیرگذار باشند. زیرا امکان دارد افزونه یا قالبی دارای باگ‌های امنیتی باشد که باعث به خطر افتادن تمام امنیت سایت شما شوند. زیرا بی گمان تمام افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس استاندارد و مطمئن نمی‌باشند. فلذا دائم وردپرس از عقیده امنیت گزند پذیر خواهد بود.

نکته :
البته به این نکته پروا داشته باشید که اگر از افزونه و قالب‌های معروف، استاندارد و اورجینال کاربرد و به آن‌ها را به چهره مرتب توسعه بروزرسانی کنید، شکیبیدن اتفاق افتادن این نوع دشواری ها کم و بیش ناچیز خواهد شد. در ضمن سعی کنید به هیچ عنوان از قالب‌ها و افزونه‌های نال شده (Nulled) و یا غیرقانونی بهره‌گیری نکنید.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: